SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número1 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Científica de la UCSA

versión On-line ISSN 2409-8752

Resumen

BAUTISTA VALLEJO, J.M.; ESPIGARES PINAZO, M.J.  y  DUARTE DE KRUMMEL, M. Internet and emerging technologies in education within the framework of a new cognitive horizon. Rev. ciente. UCSA [online]. 2016, vol.3, n.1, pp.67-77. ISSN 2409-8752.  https://doi.org/10.18004/ucsa/2409-8752/2016.003(01)067-077.

This paper presents a review about the importance of the Internet and emerging technologies in the context of cognitive flexibility theory in educational environments. The impact of internet and much of the emerging technology that makes it possible in education is analyzed in this space, trying to give answers to the questions of the use and purpose that can provide the integration of these tools into the educational context, where new hypermedia opens a new cognitive horizon for education.

Palabras clave : Internet; ICTs; cognitive flexibility theory; education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons