SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Hábitos de estudio en la Universidad la Paz (Paraguay)Niveles de satisfacción estudiantil respecto a la evaluación académica en Educación Superior: la percepción de quienes cursan Formación Inicial Docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Internacional de Investigación en Ciencias Sociales

versión On-line ISSN 2226-4000

Resumen

ROJAS-VILLARCE, José Angel. Memorization: Cognitive Bridge beterrn Retention and Understanding. Rev. Int. Investig. Cienc. Soc. [online]. 2020, vol.16, n.1, pp.77-94. ISSN 2226-4000.  https://doi.org/10.18004/riics.2020.junio.77-94.

This article aims to emphasize the importance that memorization plays in the teaching-learning process, highlighting the characteristics that make it relevant and generating a dissimilarity with retention. It is also determined that memorization will develop by means of continuous review a knowledge foundation, that will be instituted as a cognitive bridge directly linked to the development of understanding, so that finally, the need to realize that retention, memorization and understanding are the cognitive triad that will enhance the teaching-learning process.

Palabras clave : Retention; Memorization; Understanding; Cognition.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )