SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1El profesor en Formación y el Proceso de Planificación de AulaLa Memorización: Puente Cognitivo entre la Retención y la Comprensión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Internacional de Investigación en Ciencias Sociales

versión On-line ISSN 2226-4000

Resumen

CAMPOY-ARANDA, Tomás J. et al. La Paz University study habits (Paraguay). Rev. Int. Investig. Cienc. Soc. [online]. 2020, vol.16, n.1, pp.56-76. ISSN 2226-4000.  https://doi.org/10.18004/riics.2020.junio.56-76.

The purpose of the following investigation has been to analyze study habits in Paraguayan university students. 521 subjects, 187 men and 334 women participated. The General Student Profile questionnaire has been used: the student's trade. The results show that students have bad study habits, dedicate little time and, for the most part, combine work and study. The present investigation confirms that if there are bad study habits, the student works and also considers that between 1 and 5 hours of study per week are sufficient, it becomes a risk factor of low performance.

Palabras clave : Study habits; University Students; Academic Performance.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )